Azercell/Argela Basın Bülteni

31 Ocak 2021
Azercell/Argela Basın Bülteni

Basın Bülteni

5 milyonu aşkın online aboneye sahip olan Azerbaycan’ın öncü telefon operatörü Argela, Eş Zamanlı Veri Denetimi (RTM) ve Müşteri Hizmetleri İdaresi’ni (CEM) çözümünü başarıyla Azercell mobil ağında faaliyete geçirdiğini açıkladı. Argela’nın RTM ve CEM çözümü Argela Sorgulama Odaklı Ağ performansı denetimi, Hizmet ve Müşteri Tahlilleri uygulamaları içerirr. Argela RTM ve CEM çözümünü eş zamanlı ağ performansını, hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini ölçmek için kullanır. Argela NPM uygulaması olası gizli problarla birlikte tüm ağ noktalarını eş zamanlı denetlemekle kalmayıp performans düşüklüğünü ve anomalilikleri de tespit eder. Ayrıca Argela NPM, ağ sorunları analizi ve diğer sorunların analizi ve araştırılması için sorun çözücü araçlar da sunar. Argela NPM, ağ yönetimi ve destek ekiplerine sorunları erkenden ve arızaya sebep olan durumu kısaltarak tanımlar ve ağ planlama takımları için çok önemli olan KPI bilgilerini kullanabilme ve faydalanabilme olanağı sağlar. NPM dışında Argela, Müşteri ve Hizmet Tahlilleri araçlarını da proje kapsamında Azercell ağına sağlar.Abonelerin onlara sağlanan tüm mobil hizmetlerle olan, ses atma, mesaj yollama ve mobilite gibi deneyimleri Argela Müşteri Tahlilleri GUI aracılığıyla ölçülüp sergilenmektedir. Ek olarak Argela Müşteri Tahlilleri, VIP ve kurumsal abonelerine özel ilgi gösterebilmek için araçlar da sağlar. Hizmet Tahlilleri araçlarıyla Azercell hizmet teminatı takımı, Ses, SMS, CSFB ve mobilite servislerinin tüm ağlarda ve konum başına uçtan uca kalitesini sergileyebilmektedir. Ayrıca Argela Hizmet Tahlilleri aracı, serbest dolaşım ve dahili bağlantı kalitesi için Serbest Dolaşım ve Dahili Bağlantı Tahlillerini ve cihaz modeli temel alınmış kalite ve kullanım analizi için de Cihaz tahlilleri aracını içerir.

Baş Teknoloji Sorumlusu Marat Hamidov: “Argela’nın, pandemi sebebiyle planlanmış bir süreç içerisinde başarılyla piyasaya sürdüğü RTM ve CEM çözümleriyle birlikte artık mobil ağları ve hizmetleri eş zamanlı olarak denetlemeye başladık. Mobil ağlarımızı, ağ internet servislerimizi ve abonelerimizin deneyimlerini tamamen görünür hale getirdik. Artık internet sorunlarını, performans düşüşlerini saniyeler içinde tanımlayabilir durumdayız. Böylece problem bir sürü aboneyi etkilemeye başlamadan önce erkenden önlem alabilme olanağımız oldu. Ayrıca artık online abonelerimizin deneyimlerini ve mobil servislerimizin uçtan uca kalitesini eş zamanlı olarak belirleyebiliyoruz. Azercell ve Argela proje takımlarına işbilrikleri, profesyonel çalışmaları ve Pandeminin yarattığı zor şartlara ragmen projedeki başarıları için teşekkürlerimi sunuyorum.”

Diğer Haberler

Tüm Haberler